روش موثری برای تخفیف دادن وجود دارد ولی قبل از آنکه به آن برسیم اجازه دهید نگاهی بیندازیم به اینکه چرا تخفیف دادن در موقع فروش جواب نمی دهد.

بیزینس ترند: دوست جفری جیمز (نویسنده مطلب) به او شکایت می‌کرد که: «۶ مشتری آخرم من را دور زدند. از من همه گونه تسهیلات و تخفیفات را درخواست کردند و رفتند دور بزنند ولی سپس نظرشان در مورد خرید عوض شد.»

او به وضوح از جفری راهنمایی می خواست. جفری از او پرسید که آیا پس از آن روش فروشش را عوض کرده است یا خیر؟ و وی جواب داد: «خب این گیج‌کننده ترین بخش مساله است! برای جلوگیری از این رفت و آمدها من به آن‌ها پیشنهاد تخفیف در صورت خرید در همان لحظه را دادم ولی….»

روشی که دوست جفری در حال تخفیف دادن بود به جای آسان‌تر کردن شرایط برای تصمیم گیری مشتریان در جهت خرید از او، شرایط را برایشان سخت‌تر می کرد.

روش موثری برای تخفیف دادن وجود دارد ولی قبل از آنکه به آن برسیم اجازه دهید نگاهی بیندازیم به اینکه چرا تخفیف دادن در موقع فروش جواب نمی دهد.



وقتی شما برای تمام کردن معامله ای که پیش از آن نیز در حال انجام بود تخفیفی در نظر می‌گیرید، این حرکت اعتبار شما را زیر سؤال برده و شما را نیازمند تحمیل خود به مشتری نشان می دهد.

مثلاً اگر فرض کنید که شما بگویید: «قیمت من معمولا ۱۰۰۰ دلار است ولی اگر همین امروز شما خرید کنید می‌توانید ۹۰۰ دلار بپردازید.». این جمله دو نکته را به مشتری شما می رساند:

۱- قیمت واقعی شما همان ۹۰۰ دلار است ولی شما می‌خواهید ۱۰۰ دلار اضافه تر از مشتری بگیرید. پس شما قابل اعتماد نیستید.

۲- شما می‌خواهید تصمیم گیری مشتری در برنامه زمانبندی «شما» قرار بگیرد و نه در برنامه زمانبندی «مشتری». پس شما می‌خواهید خود را تحمیل کنید.

مشتریان از خرید از کسی که به او اعتماد نداشته باشند ابا دارند پس مشتری در این مورد علیرغم پیشنهاد مناسب شما در تصمیم گیری شک می کند.

و نکته حتی مهم‌تر اینکه همانطور که احتمالاً به یاد دارید در فیزیک قانونی وجود دارد تحت عنوان قانون نیوتن. هر عملی با عکس‌العملی به همان اندازه ولی در جهت مخالف همراه خواهد بود. این قانون در فروش کاملاً مصداق دارد. هر چقدر که بیش‌تر هل بدهید کمتر احتمال دارد که مشتری از شما بخرد.

برای پیشگیری از اضافه شدن مشکلات مشتری تخفیف‌ها باید قبل از شروع فرآیند به مشتریان اعلام شود. شما می‌توانید این کار را یا با تبلیغات روی تخفیف قبل از زمان اصلی انجام دهید یا در شروع مکالمه چیزی بگویید که سر مشتری به سمت شما برگردد مثل این:

«قبل از آنکه در مورد نیازهای شما صحبت کنیم خواستم بدانید که ما تا آخر این هفته ۱۰ درصد تخفیف خواهیم داشت.»

یا

«قبل از آنکه در مورد خواسته شما صحبت کنیم می‌خواهم بدانید که قیمتهای ما هفته آینده ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت.»

بیش از ساختن حس عدم اعتماد، یک جمله آنی و سریع نشان می‌دهد که شما قلبا به علایق اصلی مشتری اهمیت می دهید. این جمله همچنین تخفیف دادن را به عنوان شرایط خاصی از بیزینس که از مسیر فرآیند تصمیم گیری مشتری کاملاً جدا است قرار می دهد.

مشتری حالا از شما متشکر خواهد شد که با او معامله ای خوب انجام داده‌اید و آزادانه می‌تواند آن تخفیف را نیز وارد فرآیند خرید خودش کند بدون آنکه احساس کند مجبور شده است کاری را همین الان انجام دهد.

روش درست تخفیف دادن - برندینگ

http://www.branding.ir/essays/روش-درست-تخفیف-دادن

روش درست تخفیف دادن. #. برترین‌ها: دوست جفری جیمز (نویسنده مطلب) به او شکایت می‌کرد که: ۶ مشتری آخرم من را دور زدند. از من همه گونه تسهیلات و تخفیفات را ...

وبلاگ - ملی پیامک - پنل اس ام اس

http://www.melipayamak.com/blog/

2 روز پیش ... پیام خود را در لحظه به گوش مشتریان، اعضا یا کارمندان خود برسانید. .... پیامکی است که مشتری می‌تواند با نشان دادن آن تخفیف خود را از شما دریافت نماید. ... همگانی شدن تلفن‌های همراه به نوعی از آموزش منجر شده است که به نام آموزش همراه ...

آرشیو مشتری - بیزینس ترند

http://www.businesstrend.ir/tag/مشتری/

چگونه از نیاز مشتریان سبقت بگیریم؟ ... تاحالا فکر کردید چطور می‌شود کسب‌وکاری را آفرید و نسبت به رقبای بزرگ، آن را به ... روش درست تخفیف دادن به مشتریان.

مبانی روانشناسی در بازاریابی و فروش شیوه های افزایش فروش

http://www.zibaweb.com/foroshandeh2.htm

دانستن دلایل ناآگاهانه ای که مردم به واسطه آن خرید می کنند و استفاده درست و سودمند از این ... شده که در صورت درست عمل کردن می توانند فروش را افزایش دهند. ... 13)اجازه دهید تا مشتری به صورت رایگان با شما در تماس باشد و از روشهای استفاده صحیح محصول شما .... پیشنهاد همکاری مجدد، تخفیف یا جایزه را همراه با درخواست معامله خود ارسال نمایید.

تخفیف دادن یک مدیر فروش | وب سایت رسمی حامد فردوس آرا

http://www.ferdosara.ir/1392/05/تخفیف-دادن-یک-مدیر-فروش/

15 آگوست 2013 ... مشتریان اغلب به دنبال تخفیف هستند، اما به ندرت آن را مطالبه می کننند. ... را صرف آموزش آن ها و تعلیم مهارت های فروش کنید تا از این طریق آن ها به سمت ...

Fahameh.com 5 نکته جهت تغییر دیدگاه به کسب و کار

http://www.fahameh.com/estekhdam/page11/lang/Fa

تخفیف و کاهش قیمت ها یکی از روش های افزایش فروش است ولی حراج واقعی، حاشیه ... فروشنده دوم، ابتدا یکی دوتا سوال ساده می پرسد و بعد شروع به توضیح دادن می کند: ... به جای تخفیف روی ارزش محصول و ایجاد درک درست آن در ذهن مشتری تمرکز کنید.

مقالات | طراحی، چاپ و تبلیغات گاما

http://gamma24.com/category/articles/

14 مه 2014 ... مقالات مربوط به چاپ ، طراحی و تبلیغات. ... شما می توانید به سه روش حس فوریت را در مشتری ایجاد کنید. ..... روش درست تخفیف دادن به مشتریان.

تحلیل روانشناسی فرآیند خرید بیمه عمر توسط ایرانی ها… | آموزش ...

http://bimehmarketing.com/blog/1392/11/چرا-مردم-بیمه-عمر-می-خرندنمی-خرند-؟/

11 فوریه 2014 ... تفاوت درنوع عکس العمل نشان دادن به این کار مشتری است که مرز بین ... که در آن، به تمامی بیمه گذاران رشته عمر و سرمایه گذاری، یک تعداد بُن تخفیف ...

راه موفقیت

http://warbar.blogfa.com/

32- برای «پرداخت های سریع» و نقد، تخفیف قائل شوید و از مشتریان ثابت به صورت ... 49- در زمینه رسانه و روابط عمومی آموزش ببینید یا مطالبی درباره آن بخوانید. .... در واقع، برای پر کردن ظرفیت مغز انسان به حجمی به اندازه ی دو برابر ساختمان مرکزی ...

روش پیدا کردن اولین مشتری در طراحی سایت

http://sitedesign-co.com/مقالات-طراحی-سایت/روش-پیدا-کردن-اولین-مشتری-در-طراحی-سایت

در این مقاله می خواهیم به شما آموزش دهیم که چطور اولین مشتری خود را پیدا کنید.لازم است برای جذب مشتری مواردی را رعایت کرد که از جمله ی این موارد وابسته کردن مشتریان به ... همین طور می توانید تخفیف و مشاوره مجانی را نیز در این نامه پیشنهاد کنید که می ...

روشهای نوين بازاریابی و افزایش فروش - مرکز توسعه کسب و کار بیمه

http://www.insurancebusiness.ir/Article/p313

ج)دادن اطلاعات :مخاطب برای تصمیم گیری نهایی نیاز به اطلاعات کافی دارد این اطلاعات را ... د)پیشنهاد:به مشتری پیشنهادی بدهید که بدون ریسک بتواند به گام بعدی خرید برود. ... خود به نتیجه رضایت بخشی درست پیدا خواهد کرد و می تواند به راحتی با روشهای ... بنویسید همراه داشتن این کارت در هنگام خرید از 10 درصد تخفیف استفاده کنید

پنجاه روش جذب مشتری - مدیریار....سایت جامع مدیریت

http://www.modiryar.com/books-management/955-1387-10-12-17-14-13.html

1 ژانويه 2009 ... ۲- تلاش کنيد افراد نالايق را برای کارتان آموزش ندهيد ۳- ارزيابی واقع ... ۲۵- به مشتری دائمی خود دفترچه تخفیف بدهید(مثل پیتزا ی2۲۲( ۲۶- روش خانه به خانه را ... ۴۷ - از دست دادن مشتريان پر فيس و افده را شکست تلقی نکنيد ۴۸- پوزش ...

چگونه بدون عمل جراحی زیباترین بینی را داشته باشیم؟ - بیتوته

http://www.beytoote.com/services/beautifulnose2.html

قیمت کرم کوچک کننده بینی با احتساب تخفیف ویژه فقط 75000 تومان ... حسن اعتماد شما مشتریان به شرکت ihb باعث گشته تا این اتفاق مهم برای اولین بار در ایران .... آموزش بافت ژاکت، شال و کلاه نوزادی ... نحوه تهیه مارشمالو , نحوه درست کردن مارشمالو ...

کاربرد پنل پیامک چیست - سامانه پیامک

http://www.smsirtci.ir/about-sms/application.html

آموزش و اطلاع رسانی به موکلین در مورد قوانین جدید حقوقی ارسال تشکر از تماس به نام ... درست کردن کلاب پیامکی مشتریان و ارائه تخفیف های ویژه به آنها ارسال تشکر از ...

5 راه برای جذب مشتریان مناسب جهت طراحی سایت

http://www.wedesign.ir/web-design-tips/5-method-to-attract-high-quality-customers?page=1

یکی از مواردی که در میان طراحان رایج است این است که به خاطر رقابت کردن با یکدیگر، .... سرور درصورتیکه 4 و 200 باشه متوجه میشیم که عملیات کاملا درست انجام شده. ..... باشه ولی مسلما پایین اردن قیمت و تخفیف بی رویه دادن ارزش کار رو پایین میاره

کاربرد های سامانه پیامک - ایران پیج

http://www.iranpage.net/sms/usage/

آموزش و اطلاع رسانی به مشتریان در مورد قوانین جدید ارسال تشکر از تماس به .... درست کردن کلاب پیامکی مشتریان و ارائه تخفیف های ویژه به آنها ارسال تشکر از مراجعه ...